First week - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu

First week

Blijf op de hoogte en volg

13 November 2016 | Indonesië, Ubud

Halloo allemaal!

Ondertussen ben ik alweer een weekje gesetteld hier op het mooie Bali! Al veel gezien en gedaan. Best wel gek, zo ongeveer aan de andere kant van de wereld met een tijdverschil van 7 uur.

Zondag arriveerde ik bij het huis waar ik de eerste 3 weken zal verblijven. Ivm met het geplande vrijwilligerswerk. Ik kwam rond 6 uur savonds aan. Dan is het hier al donker trouwens. Ook daar moet ik nog aan wennen. Omdat je in het weekend vrij bent om te gaan waar je wil was het niet erg druk bij het huis. Wel waren er veel vrijwilligers gearriveerd die dag. (Ongeveer 70). Je word naar je kamer gebracht. Ik lag op de kamer met 4 andere meiden. Stapelbedden, dus ik mocht lekker klimmen om mijn bedje te bereiken. Maar ondanks dat had ik geluk want wij hebben 1 van de 2 kamers met airco. Heel fijn, slapen in een kamer waar het 30 graden of warmer is is niet zo mijn ding.

We beginnen deze trip met een introductieweek.
Maandag zijn we naar ubud centrum gegaan, hebben daar een tempel bekeken, naar de ubudmarket gegaan (overal mensen die je héél graag spullen willen verkopen en naar je roepen). Daarna naar 'monkey forest'. Een bos vol apen, nieuwschierige apen.
Dinsdag hebben we een taalles gehad in de ochtend en in de middag een kookles.
Woensdag hebben we nog een taallesje gehad en een ontzettend mooie wandeling gemaakt door de reistvelden. Wandelen over super smalle paden, met een o zo mooi uitzicht! Onderweg een stop bij het zwembad. Want jezus wat is het warm om zo ver te lopen!
Donderdag hebben we een verfles gehad. Een traditionele balinese tekening op stof. Daar heb ik nog geen fotos van maar die komen vast nog! Smiddags een bloemenoffer maken. Dat is wat ze hier heel veel doen. Voor iedere maaltijd bijv. Dan maken ze een klein bloemenoffertje, met een klein beetje van het eten wat ze gaan eten en liggen dit voor het huis. Je ziet dus overal offers liggen. Dit om de goden te bedanken voor het eten etc.
Dan vrijdag, we zijn naar de holy water temple geweest. Het was niet zo zonnig deze dag, maar dat is ook wel eens fijn moet ik zeggen! Je hebt daar dus een hele grote tempel, en een natuurwaterbron die 'heilig' is. We hebben ook meegedaan aan dit ritueel. Je hebt 13 waterstralen uit de muur. Ieder van die is heilig. Voor iedere straal moesten we een wens doen, 3x water in het gezicht gooien, 3 x water over het haar gooien en vervolgens onder de straal gaan staan. Wow dit water was koud haha! Hier ga je dus met je kleren (en sarong) het water in. Smiddags hadden we een meeting over de projecten volgende week. Ik ga dus kinderen van 5 a 6 jaar treffen en ze proberen een beetje engelse spelletjes te leren. Ik ben benieuwd.

Zoals ik al zei zijn we in het weekend vrij om te gaan waar we willen. Dus zaterdag zijn we naar sanur beach gegaan. Een dagje strand waar ik ook mijn reismaatje voor thailand heb ontmoet! Gezellige meeting dus dat moet wel goed komen daar in thailand!
En dan nu, zondagmiddag, lig ik lekker aan een infinitypool. Een zwembad in de bergen, waar je dus uit kijkt in een dal. WAUW, wat een uitzicht! Hier kan ik eeuwig blijven!

Een van de meiden op de kamer is dit weekend naar huis gegaan, dus ik kan lekker in het bed beneden kruipen! Lucky me. De bedden zijn namelijk nogal wankel (van bamboe gemaakt) en het kraakt zo lekker als je naar boven klimt. De andere 3 meiden waarmee ik op de kamer lig zijn super chill! Twee zweedse meiden en een nederlander.

Nou dat was mijn week wel zo ongeveer. Nu ga ik nog proberen fotos te posten.

Byeee!

  • 13 November 2016 - 12:43

    Anne:

    Wauw vonny!

    Jij zult je daar wel vermaken heb ik al gezien! Kom je überhaupt wel terug??

  • 13 November 2016 - 17:37

    Gonnie:

    ik hoor wel dat je ,je zeker niet verveelt leuk om te lezen ik

    groetjes uit het koude natte middelbeers

  • 13 November 2016 - 18:25

    M:

    Hé Anne, ze moet terug komen. We gaan haar gewoon halen

  • 13 November 2016 - 18:53

    Mieke Wijnands:

    Hé Yvonneke,

    Wat heb je al veel moois gezien! Ik volg je graag via deze site maar zou je nog liever volgen naar Bali. :)
    Morgen starten bij de kindjes. Dat zal ook heel leuk zijn. Veel plezier!

  • 14 November 2016 - 20:57

    Christine & Piet Hein:

    Hoi Yvonne
    Wat een fantastische reis; ben benieuwd hoe het werk met de kinderen gegaan is.
    Blijven je volgen, kijken uit naar je volgende blog.
    Geniet en de groetjes !
    o.PH & t.Chr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2017

Naar huis

14 Februari 2017

Terug naar Indonesië

31 Januari 2017

Filipijnen

18 Januari 2017

laatste dagen thailand

12 Januari 2017

Maleisië vanwege visum

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 7380

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: