Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg

09 December 2016 | Thailand, Bangkok

Ondertussen weer bijna 2 weken verder. De tijd vliegt en heel veel tijd om een beetje een leuk verhaaltje te schrijven heb ik niet. Goed teken natuurlijk want dat betekend dat het leuk is! Ik heb nog 2 dagen op de gili's verbleven. Daarna zijn we met de boot terug gegaan naar Bali. Het weer daar was meteen weer een beetje minder, maargoed ik mag natuurlijk niet klagen tegenover Nederland. Klein verschil van een graadje of 35 heb ik gehoord. We zijn naar canggu gegaan. De surfspot van Bali. Toffe plek is dit, er hangt helemaal een 'chille vibe'. Overal surfdudes, dreadlocks, live bandjes en leuke barretjes. Hier hebben Hannah en ik dan ook 2 surflesjes genomen. Voor mij de eerste keer op een surfbord. Flink mijn best gedaan maar het valt niet mee! Wel een redelijk aantal keren een golfje kunnen pakken. Natuurlijk de simpele golfjes maar wauw wat is dat leuk! Een halve minuut in een golfje varen en vervolgens weer 10 minuten terug de golven in paddelen. Spierpijn kweken dus. Savonds had je verschillende plekken om uit te gaan. Rond 12 uur waren de feestjes meestal afgelopen en dan ging er ergens anders een club open tot ergens diep in de nacht. We begonnen bij een soort villa, waar een live band op aan het treden was. Er stonden lounge banken en er was een leeg zwembad waar mensen in aan het skateboarden waren. Ja zoals in de film dus. Ik heb me prima vermaakt daarzo. Ook mijn papa was deze week jarig, dus natuurlijk even skypen met het thuisfront. Fijn om ze weer even te zien en spreken. Heimwee heb ik niet maar ik besef wel dat het straks weer heel fijn is om thuis te komen. Dan was het 3 december tijd om afscheid te nemen van mijn reismaatje Hannah en naar het vliegveld te vertrekken midden in de nacht om mijn vliegtuig naar Thailand te halen. Wauw, 4 weken genoten met een bijzondere meid. Je bent een topper Hannah, in nederland gaan we zeker weer eens wat afspreken!

3 december, mijn landing in Bangkok. Ik zou op het vliegveld wachten op mijn volgende reismaatje, Anne, alleen ze had gelukkig al kunnen laten weten dat ze flinke vertraging had dus ben ik vast naar het hostel vertrokken. Je word door alle taxi's aangesproken. Maar uiteindelijk voor een goed prijsje naar mijn hostel gegaan. Anderhalf uur door bangkok gereden met een chauffeur die geen woord engels sprak. Nouja, dan maar rond kijken. Overal afbeeldingen van de overleden Koning. Ze zijn nog veel daar mee bezig. Maar toch zijn alle kroegen etc gewoon open. Savonds kwam dan ook Anne aan in het hostel. Een hostel vol nederlanders dus dat was wel lachen. Op tijd mijn bed in want dat nachtje om 4 uur op staan hakt er wel even in. Nouja dan een paar dagen om bangkok te verkennen, we hebben de Co van Kessel tour gefietst. Aanrader! Zo kom je naar mijn mening op plekken waar je zelf niet loopt. Door een markt fietsen, varen met een boot langs de 'armere wijken'. En deze wijken zien er best wel slecht uit. En dan heb je natuurlijk savonds de Khaosan road. Gekkenhuis daar. Uitgesproken engelse touristen. Herkenbaar aan hun veelste dronken gedrag. Vallen voor je voeten als je daar loopt. Buckets, winkeltjes, kroegen, muziek, alles is daar te vinden. Prima om je avond door te brengen! Ook hebben we een kijkje genomen bij cloud 47, dit is een skybar. Op de 47e verdieping met een lekker uitzicht een drankje doen! Ook de erawan watervallen hebben we een dagje meegepakt. En dan woensdag de nachttrein naar Chiang mai genomen. De nieuwe trein van 18:10. Prima treinritje, hele nacht lekker geslapen! En dan smorgens om 6:15 sta je in Chiang mai, met je spullen op zoek naar het hostel waar je nog niet in kunt checken. Dus in mn eentje op verkenning in Chiang mai, lekker om even alleen te zijn. Chiang mai is wat klein schaliger. Beetje knus, leuke barretjes en eetcafetjes. Ook stikt het er van de marktjes. Nachtmarkt, ochtendmarkt, markt met alleen maar eten, zondagmarkt. Noem het maar op. Genoeg te zien dus. Vandaag is het alweer vrijdag, en ik ben gaan mediteren vandaag. Buddhisme is top. Bij de echte 'monks'. Maar jezus wat word ik daar gaar van. Liggend mediteren, oftewel een dutje doen.. Maar het is zeker de moeite waard, ook om het verhaal achter het buddhisme te horen!

Nou dat was het wel weer zon beetje, morgen gaan we ziplinen om 6:30 smorgens, maar daar lezen jullie de volgende keer meer over. Groetjesssss

  • 10 December 2016 - 19:00

    Gonnie:

    volgens mij heb je je nog geen seconde verveelt ,nou ik vindt het elke keer weer leuk om je verhalen te lezen ,dus ik wacht met smart op je volgend verslag.


    groetjes van ons allemaal vanuit de kuikseindsweg

  • 11 December 2016 - 11:57

    Els:

    Hoi Yvonne, Vandaag is het hier zondag en heb net je site ontdekt en alle verhalen gelezen. Super fijn dat het je goed gaat. Geniet van alles wat op je pad komt. Ik ben ook weer benieuwd naar je volgend verslag.
    Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2017

Naar huis

14 Februari 2017

Terug naar Indonesië

31 Januari 2017

Filipijnen

18 Januari 2017

laatste dagen thailand

12 Januari 2017

Maleisië vanwege visum

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 7377

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: