Happy new year! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Blijf op de hoogte en volg

03 Januari 2017 | Maleisië, Langkawi Islands

Om te beginnen: gelukkig nieuwjaar allemaal! Proost op dat 2017 een top jaar mag worden voor iedereen!

Mijn reis is verder gegaan in Bangkok, hier heb ik nog 2 nachtjes doorgebracht met Purdey en Kiki. Nog 2 avonden goed op stap geweest dus want verder heb ik bangkok wel gezien. Vanaf bangkok ben ik doorgegaan naar Koh Tao. Lekker lange busrit naar de haven waar je dan 5 uur buiten mag slapen tot je smorgens rond half 8 de boot naar Koh Tao kunt pakken.

Op Koh Tao heb ik de kerst doorgebracht. Op de weg daar naartoe heb ik een schots meisje leren kennen. Daar heb ik dan ook veel tijd mee doorgebracht op Koh Tao. Mijn hostel eigenaar was nederlands en had een aantal goede aanraders voor mij. Ik heb dan ook in een opwelling besloten om mijn padi open water te gaan halen. Beste kerst cadeautje ooit. Duiken is echt heel gaaf. Wel moet je een aantal oefeningen doen zoals je masker onder water af doen en weer opzetten en schoonmaken. Paniek paniek paniek de eerste keren dat ik dat moest doen. De gewoonte om door je neus in te ademen kun je daar beneden niet gebruiken. En om dan je gedachten weer te zetten op: rustig door je mond inademen was nog niet zo makkelijk. Ook oefenen ze momenten dat je zonder lucht kunt raken. Maargoed, met een goede duik instructeur kom je er wel. Hele leuke gast trouwens, een gekke fransman. Ons duikgroepje was heel klein, ik was maar met 1 andere jongen dus ze hadden alle tijd voor je. Wat mij wel een veilig gevoel gaf! Ik heb uiteindelijk 2 x gedoken op 12 meter en 2 x gedoken op 18 meter diepte. Wat een prachtige dingen te zien zeg! En vissen zijn zooo niet bang voor mensen. Mijn instructeur was dan ook aan het 'stoeien' met vissen. Kleine visjes die op hem af gezwommen kwamen en hem probeerde te slaan met hun kleine staartjes. Lekker lachen onder water! Het klinkt vast niet zo leuk hier als dat het daadwerkelijk was! Maar ik kan al niet wachten tot ik weer kan duiken. Ik wil namelijk heel graag walvishaaien zien!

Na mijn padi ben ik door gegaan naar koh samui, en ander eiland. Vanaf daar ben ik met nieuwjaar naar koh phangan gegaan. Waar het welbekende feest : de fullmoon party was. 30 duizend mensen op een strand, vol met buckets drank, muziek, burning limbo, brandend touw springen en niet te vergeten, een heleboel verf! Blacklight verf natuurlijk! Het weer was met oud en nieuw niet al te best en de boottochten daar naartoe vond ik dan ook behoorlijk spannend. Met name de terugweg toen we een moment dachten dat we om gingen slaan. Maargoed ik heb het overleefd. Om 12 uur was er wat vuurwerk, lang niet zo veel als we gewend zijn in nederland maar dit schijnt ook te maken hebben met het overlijden van de koning een paar maanden terug. Het vuurwerk wat wel werd afgeschoten was behoorlijk gevaarlijk. Het begon namelijk flink te vonken op 3 meter boven het publiek. Veel mensen zijn dan ook verbrand en op dat moment begon iedereen te duwen om weg te komen. Ik en vele andere mensen zijn dan ook naar huis gegaan zonder schoenen, die werden uit of kapot getrapt tijdens deze duwpartij. En dan zijn mijn schoenen nog geen probleem. Mensen zijn in deze gekte ook hun telefoon/ andere spullen kwijt geraakt. Maargoed al met al was het de moeite waard en had ik het zeker niet willen missen want het blijft wel een mega ervaring! 30 duizend mensen op een strand op een eiland met 30 graden op oud en nieuw.

En dan nu moet ik de overstap gaan maken naar maleisie want mijn visum verloopt. Dus ik ga 2 of 3 dagen vertoeven op een eiland in maleisie waar ik hopelijk ook weer een keertje kan duiken. En daarna ga ik terug naar koh phi phi om daar met purdey haar laatste dagen door te brengen!

Ook hebben Mandy, Charlotte en mama hun vliegtickets geboekt naar Bali ! Dus nu kan het plannen en aftellen echt beginnen! Genieten doe ik non stop maar ik kan niet wachten tot het moment dat ze in bali de aankomsthal uitgelopen komen! Dat ik al die mooie dingen met die lieverds kan delen!

Groetjeeees

  • 03 Januari 2017 - 19:24

    Monique:

    Ik tel ook al af. Heb er ontzettend veel zin in om te komen kijken naar al het moois

  • 03 Januari 2017 - 19:32

    Gonnie:

    volgens mij is het daar echt n feest om te zijn ,geniet ervan en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Langkawi Islands

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2017

Naar huis

14 Februari 2017

Terug naar Indonesië

31 Januari 2017

Filipijnen

18 Januari 2017

laatste dagen thailand

12 Januari 2017

Maleisië vanwege visum

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 7383

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: