Filipijnen - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu Filipijnen - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu

Filipijnen

Blijf op de hoogte en volg

31 Januari 2017 | Filipijnen, El Nido

Het is alweer 31 januari. En wat is 2017 voor mij goed begonnen!
Ik ben inmiddels 10 dagen in de filipijnen, en dit is toch wel mijn favoriet denk ik. Wat een mooi land, er is heel veel te zien, de mensen zijn ONTZETTEND vriendelijk. Vriendelijkste mensen die ik ooit heb gezien kan ik wel zeggen. Wel zijn de verschillen tussen rijk en arm ontzettend groot hier.

Mijn eerste nacht heb ik aan couch surfing gedaan, dit betekend dat je bij een local op de bank slaapt. Ik heb dan ook bij een super toffe local mogen slapen! Daphne is haar naam, ze kwam me ophalen op het vliegveld, rijd een dikke auto, nam me mee uit eten (en ik mocht absoluut niets betalen), savonds een drankje gedaan op een berg met uitzicht over de grote stad en dan naar haar appartement. 26 hoog, super de luxe met een uitzicht van heb je mij daar. Ja dit was een hele goede eerste ervaring met couch surfen. Daarna ben ik met een locale bus richting het zuiden gegaan. Letterlijk iedereen keek me aan, wat doet een blanke meid in een bus vol locals, zonder airco. Geen idee ik zat daar omdat ik niet beter wist haha. Eenmaal op bestemming kwam ik in een best wel primitief hostel terecht met ontzettend vriendelijke eigenaren. Koude douche maar dat is hier normaal.
Daar heb ik nog een keer gedoken, een grote school sardines, schildpadden en een koraalwand gevuld met vis. Filipijnen zijn top voor het duiken!
Ook een dagje naar het strand kan ik niet normaal doen, letterlijk 50 locals wilde met me op de foto (nee ik was niet de enige blanke op het strand dus waarom?) de filipijnse jongen waar ik mee was moest zelfs aan de kant gaan zitten. Heel bijzonder haha.

Van mannen krijg je hier ontzettend veel aandacht, en ze zeggen ook precies wat ze vinden. Een liefdesverklaring per dag is hier niet ongewoon. Je krijgt dan vragen als: waar is je vriendje, waarom heb je geen vriendje, vind je filipijnse mannen leuk en ze zeggen 100x : you so pretty. Maar ze houden het gelukkig allemaal wel netjes.

de filipijnen heeft 7107 eilanden heb ik me laten vertellen dus eilandhoppen is hier PERFECT. Meest mooie stranden, helder blauw/ groen water, veel leven onder water en ja eigenlijk gewoon een paradijs. Morgen vlieg ik door naar palawan wat voor veel mensen toch favoriet is, dus ik ben heel benieuwd.

Vandaag zat ik in de bus na te denken, ik kwam van een eiland af, boracay, ontzettend touristisch, maar zo snel je het touristen gebied uit gaat zie je overal weer golfplaten huisjes, ontzettend veel armoede etc. Des te langer je aan het reizen bent, of in ieder geval ik, lijkt het allemaal heel normaal te worden. Terwijl het hier eigenlijk echt wel heel veel beter zou moeten kunnen. Mensen hebben niks, maar desondanks zijn ze ontzettend blij met WAT ze hebben, kinderen spelen met fietsbanden, iedereen leeft op straat en er is overal wat te beleven. Kunnen wij nederlanders nog wat van leren.

Voor nu, een goede nachtrust en morgen weer een lange dag reizen. 4 weekjes en dan zijn er 3 toppers hier. Begint te korten, over 6 weken ben ik zelfs alweer thuis!

  • 31 Januari 2017 - 16:23

    Gonnie:

    hoi Yvon


    volgens mij verveel je je nog lang niet in zo'n mooi land.


    geniet ervan. groetjes uit middelbeers van de lootjes

  • 01 Februari 2017 - 15:38

    Ivon Wijnands:

    Ik heb weer ontzettend genoten van je verhaal!

    Tot over 6 weekjes ;-)
    Liefs vanuit Veldhoven van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, El Nido

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2017

Naar huis

14 Februari 2017

Terug naar Indonesië

31 Januari 2017

Filipijnen

18 Januari 2017

laatste dagen thailand

12 Januari 2017

Maleisië vanwege visum

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 7379

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: