Laatste week vrijwilligerswerk, oftewel week 3 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu Laatste week vrijwilligerswerk, oftewel week 3 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu

Laatste week vrijwilligerswerk, oftewel week 3

28 November 2016 | Indonesië, Gili Air

Week 3 is alweer voorbij, wat betekend dat mijn vrijwilligerswerk er ook alweer op zit. Heel veel leuke en lieve mensen ontmoet tijdens mijn verblijf in Ubud. Met name met mijn kamergenootjes een hele fijne tijd gehad. Ik merk nu al dat ik mezelf er aan moet herinneren iets te schrijven. Zo veel te doen hier, bijna geen tijd om een verhaaltje te maken. Van maandag t/m donderdag ben ik nog op de kindergarten geweest. We merkten dat er deze week weinig kinderen aanwezig waren ivm ceremonies en een bruiloft. De ene dag 10, de andere dag 7. Donderdag kwamen we aan op de kindergarten en werd ons medegedeeld dat dit onze laatste dag ging worden. Vrijdag hadden de leraren namelijk een overleg oid waardoor de kinderen vrij waren. Too bad want we hadden snoepjes voor de kids, maar deze natuurlijk nog niet bij omdat we dachten dat we nog een dag hadden. Vandaag was gelukkig wel de hele klas aanwezig (17 kids) dus we hebben een mooie groepsfoto kunnen maken. Vrijdag zijn we dan dus ook een dag eerder dan verwacht vertrokken naar Gili T. We is trouwens ik en Hannah, mijn mede nederlandse kamergenootje die ook nog 3 weken door bali reist. Gili T is het party eiland om het zo maar te noemen. Met de boot naar de gili's. Veel erger verwacht die boottrip maar viel gelukkig alles mee. Eerste avond totall loss dus weinig op stap gaan. Lekker overnacht in een bungalow. De volgende dag hadden we een ander hotel, dus zijn we smorgens gaan snorkelen. Lekker vissen spotten, en zijn we naar het volgende hotel gegaan. Ook een nette kamer. Niet zon leuk uitziende bungalow maar het was prima, met leuke eigenaren dus gezellige gitaarmuziek met een beetje zingen. Savonds naar de sunset met de bekende swings, een paar aziaten die met ons blanken op de foto wilde. En kijken hoe iedereen in de rij staat voor deze o zo 'originele' foto. Wij hebben er dan ook geen genomen, zo druk was het hier. Verder hebben we gemerkt dat gili t een best vies eiland is. Een vuilnisbelt midden op het eiland. Waar zon 200 koeien lopen en waar ze het vuil verbranden. En dan de feeststrip. Lekker op stap met Ebba en Anna. De andere twee kamergenootjes, die ook daar waren dit weekend. Maar wat valt alcohol zwaar met deze tropische temperaturen. Veeeel touristen hier die allemaal lekker op stap gaan. Leuke avond! 1 kroeg gaat door tot 3, de anderen stoppen om 1. Iedere nacht is dit een andere kroeg. Dan de volgende ochtend lekker uitslapen, klaarmaken en nog even aan het strand liggen voor we zondagochtend naar gili air vertrokken. Gili air ligt 2 eilandjes verderop. Wat een verschil. Heel rustig en voor mijn gevoel veel minder rotzooi. Hier een pracht van een bungalow voor 2 nachten. Wakker worden naar buiten lopen en uitkijken over zee, met aan de andere kant de bergen van Lombok. De zondag lekker relaxed doorgebracht bij de bungalow, savonds de sunset bekeken en lekker een verse bananenmilkshake gedronken. De milkshakes zijn hier gemaakt van echte bananen, en niet met siroop, en dus 100 x beter dan in nederland! En dan vandaag. Maandag avond alweer. Lekker ontbeten aan het strand, en daarna gaan suppen. Wohoo suppen is echt cool ✌