Maleisië vanwege visum - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu Maleisië vanwege visum - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van yvonnehuijbregts - WaarBenJij.nu

Maleisië vanwege visum

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2017 | Thailand, Phi Phi Don

Hallootjess,

Inmiddels is het alweer 12 januari. Ik ben van de oostkant van thailand naar het zuidwesten gegaan. Lange reis, en dan ook nog slecht weer bij aankomst. Koh lipe was de eerste stop voor ik de overstap ging maken naar Langkawi. Ik zou daar in een tentje slapen, heeft het dus de hele dag geregend dus al mijn spullen nat. Dus besloten maar 1 nachtje te blijven en door te gaan naar Langkawi.

Langkawi is een noordelijk eiland van Maleisië. Lekker eilandje, het weer was weer prima! Dus lekker 2 dagen op het strand gelegen. Gewoon in mijn eentje op het strand liggen, geluksmomentje tot en met. Dan wilde ik door naar koh phi phi maar dit lukte niet rechtstreeks dus ga ik eerst een nacht naar koh lanta, een eiland dicht bij koh phi phi.

Na een reis van 13 uur dan eindelijk op koh lanta, een aanrader gekregen voor een hostel. Dus gelukkig op een hele goede plek terecht gekomen. In een dorm met alleen maar mannen. Maar heel eerlijk zijn mannen betere kamergenoten dan vrouwen. Als er iemand slaapt zullen mannen altijd stiller proberen te zijn dan vrouwen, dus mij hoor je niet klagen! Een nachtje doorgebracht op koh lanta en de volgende dag dan eindelijk door naar Phi Phi. Hier heb ik Anne en Purdey weer ontmoet. Lekker strand dagje en savonds op stap. Phi phi is een groot party eiland. En aangezien ik nu de afgelopen tijd iedere dag aan het verhuizen ben en ik daar behoorlijk moe van ben. Blijf ik lekker een volle week op koh phi phi. Dan dag 2 en 3 op koh phi phi ontzettend slecht weer gehad. Grote gebieden in thailand zijn overstroomd, bruggen zijn ingestort en wegen onbegaanbaar. Wij hebben ook de volle 2 dagen regen gehad hier maar verder gelukkig geen schade.
En dan nu alweer 4 dagen volle zon en 30 graden. Heerlijk weertje.

Ik heb vandaag gedoken, en weer zulke mooie dingen gezien! Waaronder haaien. 2 kleine haaien zo groot als mijn onderbeen! Super tof om te zien, hopelijk krijg ik in de filipijnen ook nog wat haaien te zien! Eind deze week wil ik de jungle trekking in khao sok gaan doen. Dus nu met een paar andere nederlanders afspreken dat we dat met een groepje gaan doen!

Laterrrrrs

  • 12 Januari 2017 - 08:54

    Ivonne Wijnands:

    Hoi Yvonne, weer veel leuke, fijne, spannende dingen beleefd! Ben wel benieuwd of je je ooit niet (geheel) veilig voelt.
    Geniet er nog lekker van, want voor je het weet moet je alweer naar huis.
    Liefs ivon

  • 12 Januari 2017 - 10:19

    :

    Ik heb me letterlijk nog geen moment onveilig gevoeld.
    In cambodja vond ik het wel prettig om met iemand samen te reizen omdat het daar ontzettend arm is. Dus als we dan uit waren geweest liep ik niet graag alleen over straat.
    Maar een echt onveilig gevoel heb ik nog niet gehad!
    En inderdaad de tijd vliegt. Heb helemaal geen besef meer van hoelang ik onderweg ben

  • 14 Januari 2017 - 17:47

    Gonnie:

    altijd leuk om te lezen hoe jou leventje daar is.



    gr gonnie en rest natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phi Phi Don

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2017

Naar huis

14 Februari 2017

Terug naar Indonesië

31 Januari 2017

Filipijnen

18 Januari 2017

laatste dagen thailand

12 Januari 2017

Maleisië vanwege visum

Actief sinds 10 Okt. 2016
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 7392

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: